Zakelijk overnachten in tijden van de coronacrisis

Even voorstellen
Mijn naam is Annelien Sikkenga en ik ben inmiddels ruim een jaar werkzaam als Corporate Travel Consultant bij LookingforBooking Corporate Travel (2010). Door middel van het gebruik van onze gepersonaliseerde zakelijke boekingsportaal boeken onze opdrachtgevers eenvoudig, snel en voordelig alle zakelijke hotelboekingen.

Verblijf Best Western Plus Groningen Plaza
Een aantal weekjes geleden ontwaakte ik onder een deken van sneeuw in het prachtige Best Western Plus Groningen Plaza hotel. Ik deed dit om u een beter beeld te kunnen geven hoe er, ondanks de huidige maatregelen, nog steeds in hotels overnacht kan worden. Wij vernemen dat hierover nog wel eens vragen zijn. Kan ik nog wel dineren in een hotel? Of hoe is het geregeld met het ontbijt? Om dit te verhelderen ben ik een nachtje te gast geweest bij onze hotelpartner Best Western Plus Groningen Plaza. Een thuiswedstrijd voor mij. Ik heb tijdens mijn overnachting alles vastgelegd. Zie hieronder mijn (allereerste) vlog! 

Inchecken maar!
Voor binnenkomst doe ik, zoals het hoort, mijn mondkapje op en desinfecteer ik goed mijn handen. De desinfectiezuil staat al keurig buiten bij de ingang, niet te missen. Ik volg de markeringen op de vloer naar de receptie en lees het informatiebord in tussentijd. De receptioniste heeft keurig een mondkapje op en de balie is afgeschermd met een plexiglas scherm. Veiligheid boven alles.

Doorgeven van diner en ontbijt
Maar ik kan toch niet meer dineren in een hotel? Goed nieuws! Hotels bieden massaal de mogelijkheid voor de gast om diner af te afhalen in het restaurant van het hotel. Tijdens het inchecken kreeg ik uitleg hoe en waar ik het diner en ontbijt kan bestellen. De medewerkers zijn hierin erg behulpzaam. Ik kreeg uitgebreide menukaarten overhandigd voor zowel het ontbijt als diner. Eenmaal in de hotelkamer kon ik rustig de menukaart voor ontbijt en diner invullen. De keuze was reuze, zelfs een aparte stamppot menukaart! Toen ik de keuze had gemaakt kon ik de ingevulde menukaarten met daarop de gewenste eet tijd, afgeven bij de receptie.

Aan tafel!
Het diner en eventuele drankjes kon ik keurig afhalen bij het supermooie, net gerenoveerde restaurant op de begane grond. Hier ga ik zeker eens een hapje eten zodra het weer kan! Een prachtig restaurant en een terras met een schitterend uitzicht op het Hoornsemeer. Zoals ik had doorgegeven stond het diner netjes om 19:00 klaar. Het dienblad met avondeten nam ik mee naar de hotelkamer en heb ik hier in alle rust van kunnen genieten. Het was heerlijk!

Room with a view!

Ontbijt – coffee please!
Na een goede nachtrust verheugde ik mij op het ontbijt. De dag ervoor heb ik, tegelijkertijd met de menukaart voor het diner, mijn wensen voor het ontbijt al doorgegeven. ’s Ochtends ging ik dan ook naar het restaurant om mijn ontbijtje op te halen. Alles stond klaar en beneden werd er gevraagd naar de wensen betreft koffie of thee. Ook het ontbijt kan enkel op de kamer genuttigd worden. Met het prachtige uitzicht en de fanatieke schaatsers op het Hoornsmeer was dit zeker geen straf.

Uitchecken – work to do
Net zoals de incheck verliep ook de uitcheck voorspoedig. Ik volgde wederom de markeringen naar de receptie en leverde de deurpasjes weer in. Voor ik het wist stond ik alweer buiten in de sneeuw. Meer dan klaar voor de werkdag!

Kortom, dankzij de inzet en creativiteit van hotels is zakelijk overnachten  nog steeds mogelijk binnen de richtlijnen van het RIVM.

Heeft u vragen omtrent zakelijk overnachten of wilt u weten wat wij voor onze opdrachtgevers betekenen? Lees verder op deze website of neem eens telefonisch (050 369 5050) contact met mij op!

Meer over zakelijk overnachten Voor inkoopmanagers Over ons